شناسهٔ خبر: 172500 - سرویس جاده‌ای
نسخه قابل چاپ

فعالیت بیش از یک‌هزار مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی کشور

نیکخواه معاون دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر بیش از یک‌هزار مجتمع خدماتی رفاهی در محورهای مواصلاتی کشور در حال بهره‌برداری است و ۵۶۲ مجتمع نیز در دست احداث است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، داود نیکخواه، معاون دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در دوره آموزشی سیستم مکانیزه موافقت اصولی‌های تحت وب بیان کرد: در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها به ترتیب به‌ازای هر ۲۶ و ۴۷ کیلومتر راه، یک مجتمع خدماتی رفاهی وجود داشته و با افتتاح مجتمع‌های در حال ساخت، این میزان به ۱۵ و ۴۱ کیلومتر کاهش می‌یابد.

وی افزود: هم‌اکنون به‌ازای هر ۳۹۱ کیلومتر از جاده‌های فرعی، یک مجتمع در حال بهره‌برداری است و این آمار با افتتاح مراکز در حال ساخت، به ۲۱۴ کیلومتر کاهش می‌یابد.

نیکخواه تأکید کرد: از مجموع ۵۶۲ مجتمع خدماتی رفاهی در حال ساخت، ۱۴۷ مجتمع دارای پیشرفت فیزیکی ۶۱ تا ۸۰ درصدی بوده و ۱۰۷ مجتمع نیز با پیشرفت بیش از ۸۱ درصد در حال ساخت‌اند.

وی خواستار تسهیل و تسریع در روند تکمیل مجتمع‌های خدماتی رفاهی دارای پیشرفت فیزیکی بیش از ۶۰ درصدی شده و همچنین احداث تیر پارک‌ها و مجتمع‌های دومنظوره را مهم خواند.

معاون دفتر سرمایه‌گذاری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای همچنین نظارت بر روند احداث، انتخاب مهندسان ناظر و به‌روزرسانی درصد پیشرفت فیزیکی مجتمع‌های خدماتی رفاهی را از اولویت‌های مهم در تکمیل مجتمع‌های در حال ساخت برشمرد.